AN OPEN LETTER TO MY MUSLIM FRIENDS – يسوع يحبك

Posted: May 8, 2014 in Uncategorized
Tags: , , ,

Image

لأنه هكذا أحب الله العالم حتى انه اعطى ابنه الوحيد أن كل من يؤمن به لا يهلك، ولكن من أي وقت مضى الحياة دائم. يوحنا 3:16

صديقي العزيز،

لا يكره لكم . وأنا أعلم، منذ 11 سبتمبر 2001 ، كان المثالية الأمريكية والوطنية في ل ferver كل وقت والعديد من أراد أن تكون العدالة سريعة ومباشرة مع نمط الوحي في ” الصدمة والرعب ” ذات أبعاد توراتية ، ولكن الحقيقة هي، أننا لا نكره كنت ، وأنا لا أكره لكم و الله لا أكره لك. الحقيقة هي ، وأحب لك.

الحقائق ، ونحن لا تختلف كثيرا في أفكارنا مما تظن . ولئن كان صحيحا ، وهناك أسباب جوهرية لماذا نحن مختلفون ، والحقيقة هي ، الإسلام والمسيحية وتسعى نفس الشيء – الوفاء خطة الله في حياتنا. الفرق هو في كيفية الوفاء بها تلك الخطة و منظمة الصحة العالمية.

على الرغم من أن لدينا اثنين من الأديان تشترك في بعض المصطلحات ، وحتى بعض اللاهوت ( التوحيد، على سبيل المثال) ، والإسلام يختلف جوهريا عن المسيحية. الإسلام هو دين أعمال موجهة ، في حين يقوم الإيمان المسيحي على الخلاص بالنعمة من خلال الإيمان نتيجة ل شلال الدم المسيح. في الإسلام ، إذا أراد الله أن يغفر الخطيئة، انه ببساطة يقول: ” هو المغفور له و . ” المسيحية تعترف بضرورة سفك الدم لغفران الخطية. (عبرانيين 9:22)

أسعى ل تحقيق خطة الله في حياتي بسبب ما فعله المسيح على الصليب بالنسبة لنا جميعا ، ل ونحن بعد خطاة مات المسيح لأجلنا حتى نتمكن قد تكون له الحياة الأبدية . ان الفكر أو الفكرة التي كنت أود أن يكون للعمل ليلا ونهارا للحصول على موافقة الله من خلال الأعمال ، ولكن لم يعرف إذا كانت ترضي أي وقت مضى شرط له تدفع لي المكسرات ! على التفكير، و سوف تذهب طوال حياتك كلها ارضاء الله ، ولكن فقط لمعرفة يوم القيامة أن جميع أعمالكم الحسنة لا تزال لم تفوق من كل سوء قمت به لا يزال لا يضمن الخلاص من شأنه أن يدمر لي. ولكن ، هذه هي الطريقة هو في دينكم .

وبالتالي فإن السؤال الذي قد يطرح هو : “هل كنت تعمل ل خلاصك في المسيحية ؟ ” والجواب هو لا! كل ما هو مطلوب هو أن نؤمن بيسوع المسيح ، واستعرض له ربا من حياتك، و تتبع له .

ولكن الحقيقة المحزنة هي ، يا صديقي مسلم ، وذلك في كل من الإسلام ، ليس هناك الكثير ل يثبت نفسه إلى الله من أجل أن أعطيك له الحياة الأبدية. عليك أن يصلي 5 مرات في اليوم ، وإعطاء الصدقات ، سريع خلال شهر رمضان ثم انتقل إلى مكة المكرمة . ولكن ماذا يحدث إذا كنت تفوت على حتى واحد من هذه المتطلبات؟ ماذا يحدث بعد ذلك؟ إن الله لا تزال تقبل لك؟ سوف تكون لا تزال جيدة بما فيه الكفاية بالنسبة السماء ؟ الحقيقة هي ، إذا سألت نفسك هذا السؤال حقا هو ، لا، أنت لن تفعل ذلك.

ليس للمسلمين ضمان يتم حفظها. كنت تعتقد أنه سيتم احتساب كل ما تبذلونه من يعمل من أجل وأنه يوم القيامة ، إذا كان يعمل السيئة تفوق أعمالكم الحسنة ، وأنت تسير ل يذهب الى الجحيم . ولكن إذا أعمالكم الحسنة تفوق أعمال سيئة الخاص بك، فإنك سوف تذهب على الأرجح إلى السماء. ( لأن الله هو كلي القدرة ، ل انه قد تنازل تفعل معك كما يشاء ، حتى لو كنت قد تعرضت الصالحين جدا. كنت آمل انه لن يكون لها ” يوما سيئا ” في الحكم . ) الاحتمال الثالث هو أن هل يمكن أن تذهب إلى الجحيم وحرق خطاياك قبالة لفترة من الوقت ومن ثم يتم السماح الى السماء. طريقة أخرى للمسلمين فقط يمكن ضمان أن أذهب إلى السماء من خلال ” الجهاد ” على الرغم من أنها غالبا ما تترجم ” الحرب المقدسة “، ” الجهاد ” يعني حرفيا ” ممارسة القوة في سبيل الله ” . هل يمكن أن يكون في ” الجهاد ” من خلال كتابة كتاب عن الإسلام، أو عن طريق تبادل إيمانك لجلب الآخرين إلى الإسلام، أو من خلال القتال جسديا من أجل قضية الإسلام . إذا كنت تموت في ” الجهاد “، ثم وبعد ذلك فقط أنت مضمونة للذهاب إلى السماء.

الشيء المحزن هو صديقي ، كيف المأساوية كل ذلك هو عندما الحقيقة هي، ولكن هناك طريقة واحدة للخلاص وهذا هو من خلال يسوع المسيح. ترى، عندما أموت ، كمسيحي ، وأنا أعلم أنني سوف تدخل حيز الخلود حفظها من الجحيم لأنني قبلت المسيح مخلصي . ليس هناك الأعمال المطلوبة ، لا مطالب للذهاب إلى القدس والصلاة على الحائط لل خطايا ، وليس هناك شرط ل إيذاء الآخرين ، في الواقع ، المسيح يقول لنا كمسيحيين أننا ل ” أحبوا بعضكم بعضا كما أحبنا المسيح ” .

الحقيقة هي ، وهناك فرق كبير بين أدياننا ، ل دين واحد يسعى إلى الاعتماد على الأعمال كوسيلة ل تبرير حين أن الآخر هو علاقة مع رجل واحد، الذي دفع كل ديوننا على الصليب الخشبي الذي يتطلب ذلك القليل ويعطي الكثير في المقابل. اسمه هو يسوع المسيح.

وأنا أعلم أن الكثيرين في بلادنا وعبر العالم قد وصفت جميع المسلمين المتطرفين ، ولكن الحقيقة هي أن معظم المسلمين مخلصون ، يعملون بجد الناس مجرد محاولة ل إيجاد مكان لهم في هذا العالم و يعبدون إلههم . متوسط ​​مسلم هو اشبه ما يكون متوسط ​​المسيحية ، انهم يريدون وظيفة جيدة ، ويعيش حياة مريحة جيدة. نعم ، كلانا نعرف أن هناك بعض الطوائف في إيمانك الذي، للأسف ، والرغبة للقيام الآخرين تضر ، ولكن الحقيقة هي ، وكثير ، وهو عدد كبير ، وأتمنى أن يعيش ببساطة بهدوء في سلام فيما بينهم و تضر أحدا .

لذلك أريد لك ، يا صديقي مسلم ، أن نفهم أن ما يهمني بالنسبة لك، أحبك مع محبة يسوع المسيح و نصلي من اجل ان رحمته سيأتي في حياتك. نعم ، سيكون لدينا بالتأكيد خلافات و رؤية الأشياء بشكل مختلف ، ولكن أود أن أقول لكم أن كنت هنا وأحب أن أدعو الله و يوم واحد، قبل أن تغادر هذا العالم ، التي تأتي للتعرف بلدي يسوع وأنا و كثيرة مثل نفسي قد حان ليعرف .

 

 

Dear friend,

You are not hated. I know, since September 11th 2001, American idealism and patriotism was at an all time ferver and many wanted justice to be swift and direct with a Revelation’s style “shock and awe” of Biblical proportions, the truth however is, we don’t hate you, I don’t hate you and God does not hate you. The truth is, you are loved.

Facts are, we are not much different in our ideas than you might think. While it is true, there are fundamental reasons why we are different, the truth is, Islam and Christianity seeks the same thing – fulfilling God’s plan in our lives. The difference is in how that plan is fulfilled and by who.

Although our two religions share some terminology and even some theology (monotheism, for instance), Islam is fundamentally different from Christianity. Islam is a works-oriented religion, while Christian faith is based on salvation by grace through faith as a result of the shed blood of Christ. In Islam, if God wants to forgive sin, He simply says, “It is forgiven.” Christianity recognizes the necessity of the shedding of blood for the forgiveness of sin. (Hebrews 9:22)

I seek to fulfill God’s plan in my life because of what Christ did on the cross for all of us, for while we were yet sinners, Christ died for us so that we might have everlasting life. The thought or the idea that I would have to work day and night to seek God’s approval thru works, but never knowing if they would ever satisfy his requirement would drive me nuts! To think, you would go throughout your whole life pleasing Allah, but only to find out on judgement day that all of your good works still didn’t outweigh all of the bad you’ve done still would not guarantee salvation would devastate me. But, that’s how it is in your religion.

So the question you might ask is, “Do you work for your salvation in Christianity?” and the answer is no! All that is required is to believe in Jesus Christ and accept him as Lord of your life and follow him.

But the sad reality is, my muslim friend, that in all of Islam, there is so much to prove oneself to Allah in order for him to give you life eternal. You have to pray 5 times a day, give alms, fast during ramadan and then go to Mecca. But what happens if you miss out on even one of these requirements? What happens then? Will Allah still accept you? Will you still be good enough for heaven? The truth is, if you truly asked yourself that question is, no, you won’t.

Muslims have no guarantee of being saved. You believe that all your works will be accounted for and that on Judgment Day, if your bad works outweigh your good works, you are going to go to hell. But if your good works outweigh your bad works, you’ll probably go to heaven. (Since God is all-powerful, you concede that He may do with you as He pleases, even if you have been very righteous. You hope He won’t be having a “bad day” at Judgment.) A third possibility is that you could go to hell and burn your sins off for a while and then be allowed into heaven. The only other way Muslims can be guaranteed to go to heaven is through “jihad.” Although it is often translated “holy war,” “jihad” literally means “exerting force for God.” You could be in “jihad” by writing a book about Islam, or by sharing your faith to bring others to Islam, or by physically fighting for the cause of Islam. If you die in “jihad,” then and only then are you guaranteed to go to heaven.

The sad thing is my friend, how tragic all of that is when the reality is, there is but one way to salvation and that is thru Jesus Christ. See, when I die, as a christian, I know I will enter into eternity saved from hell because I accepted Christ as my saviour. There is no works required, no demands to go to Jerusalem and pray on the wall for sins, nor is there a requirement to harm others, actually, Christ tells us as Christians that we are to “Love one another as Christ loved us”.

The truth is, there is a dramatic difference between our faiths, for one religion seeks to rely on works as a means of justification while the other is a relationship with one man, who paid all of our debts on a wooden cross, who requires so little and gives so much in return. His name is Jesus Christ.

I know that many in our nation and across the world have labeled all muslims as radicals, but the truth is, most muslims are sincere, hard working people simply trying to find their place in this world and worship their God. The average Muslim is much like the average Christian, they want a good job and live a good comfortable life. Yes, we both know that there are some sects in your faith who, tragically, desire to do others harm, but the truth is, many, a great number, simply wish to live quietly in peace among themselves and harm no one.

So I want you, my Muslim friend, to understand that I care for you, love you with the love of Jesus Christ and pray that his mercy will come into your life. Yes, we will most certainly have disagreements and see things differently, but I wish to tell you that you are loved here and that I pray one day, before you leave this world, that you come to know my Jesus as I and so many like myself have come to know.

As-Salāmu `Alaykum السلام عليكم

Christopher

christopher152@gmail.com

Comments
  1. clinton says:

    I disagree when u say this please explain >>>> Islam and Christianity seeks the same thing – fulfilling God’s plan in our lives

  2. clinton says:

    I don’t hate muslims, I have no respect for islam, islam is false religion, I think islam should be outlawed in usa, outlaw quran in usa and shutdown all mosques in usa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s